torsdag, juli 19, 2007

Here comes the future.

You Tube är ett stort svart hål. Så känns det verkligen ibland. Jag vet att jag delar den här känslan med flera andra. Det tar liksom aldrig slut. Det känns ibland som ett bottenlöst hav eller tunneln utan slut. Det finns alltid nåt nytt man kan tänkas söka fram, ibland saker man aldrig ens fått för sig att man ville se. Oftast hamnar jag själv självklart framför klipp av olika musikartister. Men ofta mycket annat också.

En obestridbar favorit på sistone är det fem och en halv minut långa klippet jag har lagt in här nedanför. Kolla in det om du är det minsta sugen på lite 90-talsnostalgi. Det är fantastiskt skojigt. Det är ett klipp från Andres Lokko tv-program Tempo som hade på TV4. Det är otroligt roligt hur han berättar att "framtiden är kommunikation. Framtiden är information. Datorer, fax och telefoner" och sedan följer ett inslag om en man med en gigantisk mobiltelefon.

Det är självklart väldigt tacksamt att 2007 sitta och fnissa åt sådant som ansågs modernt och häftigt då på 90-talet men som nu känns stenålder. Jag fnissar också lite grann hur Andres väljer att kalla det för "sju knalladdade program". Knalladdade? Det var inte igår jag hörde det ordet. Njut:

1 kommentar:

Daniel sa...

Introt känns ju som vad som helst på SVT som ska vara lite "kulturellt".