måndag, september 11, 2006

The Embassys nya skivomslag



Japp, det här är alltså omslaget till The Embassys nya minialbum som i skrivande stund inte verkar ha något riktigt releasedatum men man kan väl anta att den ska komma någon gång under hösten eller kanske början av vintern (hårfin gräns där). Omslaget är helvit och denna enda text som finns på framsidan är: "a compact disc digital audio including the embassy". Resten av skivan verkar vara minst lika minimalistiskt utformat och helt saknad av någon uttömmande information vilket verkar ha förbryllat de som ska pressa skivan. Allt enligt den här länken: http://www.acompactdiscincludingtheembassy.com/

Där framgår det att stor förvirring har uppstått till detta, ska jag säga, lite "provocerande" skivomslag. Visst är det lite annorlunda om man jämför med andra skivomslag där det oftast finns duktigt med bilder på artisten/bandet och tydlig information om låtarna, vilka som medverkat, var skivan spelats in och i vissa fall finns även texterna till låtarna. Men så är alltså icke fallet med The Embassys nya minialbum och egentligen är det inte så chockerande om man är bekant med vilket typ av band de är och vilken attityd de har mot skivindustrin och allt omkring den.

Något releasedatum är jag, som sagt, inte medveten om och inte heller hur många eller vilka spår som kommer att finns med. Förhoppningsvis är det uteslutande nya spår på minialbumet men det är möjligt att det kan bli några nya, kanske nån remix och en cover kanske? Hur som helst ska det bli otroligt spännande. The Embassy är också aktuella med att "Some Indulgence" är bakgrunsmusik till en video på märket Gucci's hemsida. Titta här: http://www.gucci.com/uk/video/behind-the-scenes/ .

På tal om Service och nya releaser så verkar både Franke (enligt Carl Reinholdtzon BelfrageNöjesguiden) och Jens Lekman (enligt Erlend OyePopdakar förra helgen) också på gång med nya album. Men mer än så vet jag inte om det.

En artikel om årets upplaga av Popdakar skriven av mig finns by the way att läsa här i det nya numret av den briljanta nättidningen Slummer.se bland annan mycket bra läsning.

Dessutom verkar The Embassy fått sitt första riktiga efterföljare. Bandet heter Boat Club och kommer självklart från Göteborg. "Vacation Forever" [ladda hem mp3] finns att ladda hem på Shaktars hemsida och på Boat Clubs Myspace-sida kan man lyssna på fyra spår. Det är bra men doftar som sagt väldigt mycket Embassy så framtiden får avgöra om de har något mer att komma med än att härma Fredrik och Torbjörn.

Jag har för övrigt slutat lägga upp bilder här av privat karaktär efter en vedergällning med mig själv om vad jag ville att den här bloggen egentligen skulle handla om och därmed hålla en klar linje med vad jag postade för inlägg här. Därför lägger jag nu upp bilderna tagna med min digitalkamera på http://lazysod.bilddagboken.se/ istället och arkivet där kommer att öka så småningom.

Inga kommentarer: