torsdag, juni 22, 2006

Sommarblandband

Kom hem igår till Dalarna. Drog direkt in till Falun och förfestade till Holland-Argentina sedan gick vi och tog en öl på Mariannes (varför inte?). Sedan gick vi till Statoil, köpte öl och gick till Valla och sparkade på en fotboll vi hittat på vägen. Efter ett tag kom polisen och sa att en gammal tant hade klagat på våra oljud och de bad oss ta det lite lugnt eller gå någon annanstans. Vi drog till Kålgårn och badade eftersom vi blivit så svettiga av allt fotbollsspelande.

Idag har jag hängt med Göran på stan, fikat med Maria, ätit, sprungit, ätit och ganska nyss spelade jag in ett blandband till morgondagens midsommarfirande i Gävunda. Såhär blev det tillslut:

A:
Vic Godard & The Subway Sect – Stop That Girl
The Kinks – Waterloo Sunset
The Concretes – Sunbeams
The Stone Roses – Sally Cinnamon
The Byrds – I’ll Feel A Whole Lot Better
Belle & Sebastian – Another Sunny Day
Blondie – Dreaming
Bob Dylan – I Want You
The Thrills – Big Sur
Chris Stamey & The DB’s – (I Thought You) Wanted To Know
Big Star – Nightime
The Embassy – It Never Entered My Mind
Orange Juice – Dying Day
Rolling Stones – She’s A Rainbow

B:
Blur – To The End
Suburban Kids With Biblical Names – Love Will
The Velvet Underground – Who Loves The Sun?
Prefab Sprout – Lions In My Own Garden
Magnetic Fields – If There’s Such A Thing As Love
Love – Alone Again Or
Love Is All – Trying Too Hard
Josef K – Sorry For Laughing
Martha And The Vandellas – Motoring
Comet Gain – The Kids At The Club
ESG – Moody
Jackie Wilson – (Your Love Keeps Lifting Me) Higher And Higher
Håkan Hellström – Himmel Blå Himmel Blå
The Pastels – Million Tears
Eldkvarn - Konfettiregn

Inga dåliga låtar om ni frågar mig. Men just nu är jag orolig för hur det blir på lördag; jag vill inte lyssna på matchen över radio. Aldrig. Jag GÅR till Mora och tar bussen därifrån om det är vad som krävs. Jaja, får se hur det slutar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

för din skull har jag tokuppdatrerat min blogg. å så går din blogg och dör! det är dålig stil tycker jag! fhääää!!! men puss också och tack för midsommar, det var jättetrevligt! hoppas du hade det också, och att du hanterade fotbollsfiaskot på lördan bättre än vi : )

Johanni Sandén sa...

men nu lever den ju för fulla muggar! ett extra långt inlägg för att sammanfatta 2006 så här långt. men visst jag upskattar verkligen ditt ihärdiga bloggande påsistone! keep up the good work!