torsdag, maj 25, 2006

Popaganda-peppen

Uppsatsen är inlämnad och de närmsta dagarna kommer att vigas åt den årliga gratisfestival vid universitetsområdet nämligen Popaganda. Så här ser min plan ut för de närmsta dagarna men reservation för många mycket möjliga ändringar.

Torsdag: The Kid, Peter, Bjorn & John, I'm From Barcelona, Tunng, Henrik Berggren, Mr. Suitcase, Final Fantasy, Kalle J, Flow Flux Clan, Jenny Wilson.

Fredag: Lo-Fi-Fnk, Cat5, Frida Hyvönen, Nicolas Makelberge, The Embassy, Le Sport.

Lördag: Hets, Andreas Matsson, The Whitest Boy Alive, Otur, Sophie Rimheden.

Bara för att vara lite störig så måste jag lista de artister som jag tycker borde spelat i helgen som jag mycket gärna sett: The Tough Alliance (deras nya EP är helt superb, dom spelar visserligen live på Centro på torsdag, kanske går å ser dom då och skippar Jenny Wilson), Love Is All (de har gjort en av årets så här långt bästa plattor, oantastlig saxofonpunk), The Radio Dept. (såg deras turnépremiär för några veckor sedan men jag skulle gärna se dem igen, vem skulle inte det?), Differnet (mest för att jag fortfarande är sur för att jag missade den när de spelade i Sthlm sist), Most Valuable Players (också en av årets bästa svenska plattor hittils), Action Biker (vem skulle inte vilja charmas av Action Biker?), Franke (vart tog ni vägen?) och sen är det självklart synd att The Concretes har ställt in.

1 kommentar:

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»