måndag, maj 22, 2006

When you were younger you should fall in love



Det här är mina favoritkurskamrater Anne, Ulrika och Lovisa. Bilden är från i onsdags förra veckan när vi var dom enda tappra från klassen som kom till den där ölpickniken i Tantolunden även fast det blåste kallt och till slut började regna. Igår var vi fyra hemma hos Ulrika och tittade på Jean Pierre Jeunet's Delikatessen och vi kunde självklart inte hålla oss från att dra litteraturvetenskapliga teorier om det groteska när vi kollade på den. Det var ganska tacksamt att göra det på just den filmen.

Jenny Wilson säger insiktsfulla saker i senaste numret av den alltid förträffliga brittiska poptidningen Plan B (tack så jättemycket Elin för gratis exemplaret!) :

"I actually think that summers can be pretty difficult. Becasue you have such a pressure on you to do a lot of funny things. When you were younger you should fall in love, you should do this and that and you should definitely have fun all the time. When I think back on my youth, I can get pretty angry with myself. I should have been much more brave and I shouldn't have been so afraid of everything."

Ikväll vill jag tipsa om kulturprogrammet Kobra på SVT1 som ska ha ett special ägnat åt mitt B-uppsatsämne Truman Capote klockan 21.30. Det kommer alltså bara handla om Capote; "partyproffset, mediehoran och en av efterkrigstidens största stilister". Mitt arbete om honom går sakta men säkert framåt och kanske, kanske finns det en chans att den blir klar i tid. Men jag lovar självklart ingenting säkert.

I helgen blir det Popaganda för hela slanten. Men det finns säkerligen skäl att återkomma till det senare i veckan.

Och mitt upp i allt har jag faktiskt lyckats klämt ur mig en recension av Cat5's debutalbum. Den recensionen finns att läsa här.

Dagens låt: Ellen Allien & Apparat - Jet

3 kommentarer:

Anonym sa...

känn dig utmanad!!! gå in på min blogg så förstår du vad jag menar!

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»