måndag, mars 20, 2006

Helgen



Helgen var bra (vilket illustreras klart och tydligt på bilden här ovanför på mig från Axels lägenhet i lördags) även fast det inte blev något Mani på Marie Laveau, och om en vecka fyller man tydligen 22 år.

Sarah Records var ett fantastiskt skivbolag:

"Bands should do one single and then split-up,
fanzines finish after one flawless issue,
lovers leave in the rain at 5am and never be seen again -
Habit and fear of change are the worst reasons for ever doing ANYTHING."

Ibland önskar jag att jag kunde upprätthålla en lika fundamental och osentimental inställning till livet. Jag gör mitt bästa.

Erich Auerbach må vara en torr analytiker, men ibland får han verkligen till det:

"Inom oss pågår ständigt en strukturerings- och tolkningsprocess vars objekt är vi själva: ständigt försöker vi tolka och strukturera vårt liv med förflutet, nu och framtid, vår omgivning, världen vi lever i, så att det för oss får en totalgestalt - låt vara att den hela tiden förändras, mer eller mindre snabbt och radikalt alltefter hur pass nöda, hågade och kapabla vi är att ta till oss nya erfarenheter som tränger sig på."

Dagens låt: Kate Bush - Cloudbusting

Inga kommentarer: