torsdag, februari 09, 2006

Vad är dealen med...


Vad fan är dealen med krigsfilmer? Det är bara en massa snubbar som gråter för att dom kommer på att dom saknar sin fru och sina barn och inte är så hårdbarkade när allt skjutande och pangande kommer igång, som dom en gång trodde att dom var hemma i sin lilla hemstad.

Tacka vet jag gammal klassisk filmunderhållning som Cabaret:


Inledningen till 'Cabaret' är nåt av det snyggaste jag sett koreografmässigt i filmväg. Helt makalöst faktiskt.


Dagens låt: Belle And Sebastian - Another Sunny Day
Ok, jag kanske kan vara sist i världen att förstå och uppskatta Belle And Sebastian. Men jag kan inte säga annat än att det inte alls passat mig tidigare i livet men nu helt plötsligt känns det perfekt. Har nyligen köpt in senaste skivan "The Life Pursuit" där den grymma "Another Sunny Day" finns med som man kan ladda hem från skivbolagets hemsida; högerklicka bara på titeln här ovanför och tryck sedan "Spara mål som". Dessutom går deras två första album "Tigermilk" och "If You're Feeling Sinister" varm i min ipod just nu. Det är skotsk popperfektion. Kom ihåg var ni läste det sist!

2 kommentarer:

Anonym sa...

köpte if you're feeling sinister på Blenda för några dagar sen. stor, röd, platt lp. fick 15% rabatt för att jag jobbar på publik! det du! dessutom måste jag säga att jag inte heller har lyssnat så mycket på b&s förrän nu. you are not alone, som jacko skulle ha sagt.

Johanni Sandén sa...

skönt att höra även fast jag hatar jacko mer än livet självt! if you're feeling sinister är en toppen platta!