söndag, februari 05, 2006

Två blandskivor

När jag satt mig ner för att sammanställa blandskivan till Anne kom jag snabbt på att jag ville ha med alldeles för många låtar för att det skulle få plats på en skiva. Så jag brände helt sonika två styckna istället för bara en. Ganska nöjd blev jag. I alla fall med den första skivan. De här 34 låtarna är väl på ett ungefär dom låtar som gått som varmast i min ipod den senaste tiden.

CD1.
1. Boards Of Canada - Tears From The Compound Eye
2. Cut Copy - Time Stands Still
3. BoomBip - The Move
4. Au Revoir Simone - Through The Backyards
5. The Embassy - Flipside Of A Memory
6. Primal Scream - Get Duffy
7. Out Hud - It's For You
8. Saint Etienne - Avenue
9. Electronic - Getting Away With It
10. America - Ventura Highway
11. The Stone Roses - Elephant Stone (7-inch Remix)
12. Kanda - Face It
13. The Tough Alliance - Now That's What I Call Indulgence
14. Squarepusher - Tommib
15. The Magnetic Fields - 100 000 Fireflies
16. Kevin Shields - Goodbye
17. Ada - Maps

CD2.
1. Girls Tape Store - Niji
2. New Order - Fine Time
3. Ben Watt - North Marine Drive
4. Cass McCombs - Subtraction
5. Patrick Wolf - Bloodbeat
6. Kevin Shields - Are You Awake?
7. Saint Etienne - Like A Motorway
8. TIAC (Three Is A Crowd) - Illiterate
9. Fontän - Alla Kan Se Dig
10. Mixtapes & Cellmates - Static Oh Static
11. My Bloody Valentine - Strawberry Wine
12. Opiate - Snow Story
13. Saint Etienne - Girl VII
14. Manic Street Preachers - So Why So Sad (Avalanches Remix)
15. Pet Shop Boys - Heart
16. Trembling Blue Stars - The Far Too Simple Beauty
17. Handsomeboy Technique - Your Blessings



Dagens låt: Mixtapes & Cellmates - A. Pavement B. Home
Fantastisk My Bloody Valentine-inspirerad historia, speciellt den sista en och halv minuten. Den låten och vackra "Static Oh Static" går att ladda hem här.

Inga kommentarer: