söndag, februari 19, 2006

Ny musik 20060219.


Gentle Touch - Smedby [ladda hem mp3]
En vacker, fluffig 80-talsinspirerad synthpopslåt. Jag vet att det är typ inflation med sådana band just nu men det här en sån bra låt att ingen borde missa den.


Andreas Matsson - You're never lonely when the band plays [ladda hem mp3]
Jag var aldrig någon riktig Popsicle-skalle även fast jag tyckte att de hade sin stunder. Men Andreas första singel från hans kommande platta på Hybris är mycket fin.


Jens Lekman - Jag tyckte hon sa lönnlöv [ladda hem mp3]
Jens har tydligen en paus nu men jag hittade den här svenska versionen av Maple Leaves som i engelsk version i min bok är en av de allra popsinglar som någonsin släppts i Sverige.

Tough Alliance hemsida blir bara roligare och roligare: http://www.thetoughalliance.com/

Dagens låt: Elbow - Powder Blue

3 kommentarer:

Johanni Sandén sa...

varsågod!

the lost feeling sa...

äh concretes...... jävla sopig prettomusik... men du väger upp det med gentle touch.

Johanni Sandén sa...

näe maria! the concretes är verkligen bara ren glädje! inte pretto! det är bara för att du har någonting emot lisa milberg!