lördag, oktober 15, 2005

Yes, I did it! Och det kändes som det gick väldigt bra också! Men det kan ju vara inbillning också. Men jag satt ju där i 3 och en halv timme. Jag trodde jag kannpt skulle sitta där till tolv, dvs två timmar.

Asså, det var ju första gången jag gjorde en salstenta, har bara gjort hemtentor förut. Var liksom sjukt nervös igår morse. Men värre var det för Lovisa som jag träffade på pendeln till skolan. Hon såg verkligen helt förstörd ut; hon klarade inte av att stå upp!

Efteråt unnade jag mig själv mig tre skivor. My Morning Jacket - Z, Animal Collective - Feels och Boards Of Canada - The Campfire Headphase. Alla tre mycket bra så här långt. Inte så inlyssnad än men några pärlor har jag hunnit hittat.

'Grass' med Animal Collective kan vara kanske årets bästa poplåt, kanske. My Morning Jacket har förändrats en del sen förra skivan. I like it. Reverb-orgierna har skallats av till förmån för en mer torr ljudbild. Det finns mycket gott på plattan. Lyssna bara på Jim James yllande falset i slutet av öppningsspåret.

Eller Joy Division-trummorna i 'It Beats 4 U'. De enda spår av alt.country hittar man i vackra 'Knot Comes Loose' som bevisar att Jim James inte förnekar sig som textförfattare:

"B.B.B.B can't you see I'm smiling? Can't you see - there's a part of me that's brand new?
Used to be - was a part of me felt like hidin - but now it comes thru!
Deep in my heart - that's where the knot comes loose
Deep in my heart - I will remember you
All my lovely life I been waitin - hot heels anticipatin
Another love I found not to let it down
Deep in my heart - that's where the knot comes loose
Deep in my heart - I will remember you"

Fint. Eller det här ur 'Anytime':

"Cause anytime's a good time to move on
Things I could say to myself - I could never say to anyone else.
But what Madonna said really helped - she said:
'Boy - you better learn to express yourself!'"

Hehe. Yeah. Men samtidigt kan han vara ganska tragikomisk också:

"A good showerhead and my right hand - the best two lovers that I ever had.
Now if you find you agree with what I just said, you'd better find a new love and let em into your head."

Haha. Ännu en gång lyckas också My Morning Jacket förbrylla och fascinera mig med sina skivomslag och alla mytiska målningar och vaga bilder. Nu lyssnar jag på nya Kitsuné-samlingen "Maison" det är bra skit det också.

Var till Mondo igår och Suburban Kids With Biblical Names spelade ju. Kom dock inte ihåg så mycket hur spelningen var; jag unnade mig kanske lite för många öl?. Det var väl okej antar jag.

Efteråt hade jag en lång och bisarr diskussion från Medborgarplatsen till Mariatorget med Anne huruvida Håkan var tondöv eller inte. När jag var som mest uppeldad så sa hon att hon bara vill provocera mig. Okej, fan hehe. Man brinner så mycket för saker när man är full.

Inga kommentarer: