torsdag, oktober 20, 2005

Idag är en sån där dag då jag skulle kunna ha blivit överkörd av en bil, eller gått in i en lyktstolpe. Det är en sån där dag när man har tankarna någon helt annanstans än det man egentligen håller på med.

Men dagen är inte slut än och jag har planer på att lämna lägenheten igen. Så än är det inte omöjligt att något av det ovanstående inträffar.

Jag är avundsjuk på folk som gör blandband som låter som att det var lätt och naturligt att göra dom. Eller dom kanske också våndas och svettas och förbannar sin egen värdelöshet men isåfall märks det inte alls.

Den senaste veckan har jag lyssnat på blandbanden av Albin och Elin och har fått två nya favoritlåtar. Ron Sexsmith 'How On Earth' (från Elins blandband) och Alicia Keys 'You Don't Know My Name' (från Albins blandband). Båda låtarna får mitt hjärta att brista i denna karga höstkyla.

Dagens låt: Bloc Party - This Modern Love

1 kommentar:

the lost feeling sa...

jag våndas i veckor när jag ska göra blandband!