måndag, oktober 10, 2005

Det var mycket kul i Lördags. Galet. Och det var kul i Torsdags också. Allt som allt måste jag säga att föregående veckan var en av de bästa på mycket länge. Flera kilon bättre än veckan före det. Den här veckan blir det mycket pluggande. Tenta på fredag. Nervös? Nja, lite grann. Jag vet inte. Det får gå som det går. Jag kan inte göra mer än mitt bästa. Ah vilken klyscha!

Jag börjar bli smått irriterad på det faktum att på ungefär 75% av alla klubbar jag hamnar på i den här staden sen jag flyttade hit ser jag också indiefarfar Terry Ericksson. Och vid 99,9& av fallen står killen jämt och ”hänger” vid dj-båset. Han spelar aldrig plattor själv (inte dom gånger jag träffat på honom iaf) utan han bara står där med en öl i handen och skrålar med i låtarna.

Han ser lite tragisk. Ser lite ut som att han vill vara med. Han får inte spela plattor men han vill gärna vara nära dom som är djs. Jag blir lite ledsen när jag ser det. Undrar om jag också står så där om 15 år och ”hänger” vid dj-båset? Jag hade nog föredragit att jag gjorde något annat vid 36-årsålder. Inte för att jag skulle bli ”vuxen” och slutat att gått ut på klubbar men kanske gjorde NÅT annat vid den åldern än att hänga på på popklubbar där medelåldern ligger runt 20-21. Men det kanske är kul. Han kanske egentligen är jävligt ball som är med i svängen än. Haha.

Dessutom en snygg övergång är att gå från New Orders ”´Bizarre Love Triangle” till Pet Shop Boys ”What Have I Done To Deserve This?”. Fan. Måste gå med i musikföreningen på södertörn så jag kan dja på kåren.

Inga kommentarer: