måndag, juni 02, 2008

Livet.



Jag har inte skrivit här på ett tag. Det har varit mycket de senaste veckorna. Uppsats, tentor, Göteborgstripp och andra saker. Och mitt upp i allt blev jag morbror (även om jag knappast kan påstå att det tagit upp speciellt mycket av min tid, men det är sjukt kul!). Så jag har inte haft så mycket tid, ork och inspiration att skriva här på sistone. Men jag lyckades skriva några rader om Booka Shades nya platta (inte så imponerande) och en artikel om den nya musiktidningen Novell och dess skapare Anton Gustavsson (klicka på länken och scrolla ner till sida 18).

Och nu snart är det sommar så det lär väl kanske inte bli så mycket skrivet framöver heller kanske. Om det inte blir dåligt väder förstås. Men jag ser fram emot fotbolls-EM, Håkan på Grönan, Trädgården, parkhäng och en massa annat. Annars vill jag mest rekommendera helt fantastisk läsning på bloggen Beneath A Steel Sky där Billy Rimgard i tretton delar berättar om sitt personliga förhållande till collagemusik. Grym läsning, om man gillar sådana grejer förstås (och ett av alldeles för få exempel på att bloggar ibland faktiskt kan resultera i mer spännande musikjournalistik än t ex trycka tidningar). När vi ändå är inne på grym läsning så måste jag få fortsätta att tjata om Erik Niva. Hans resereportage från olika europeiska länder inför fotbolls-EM är så fantastiskt bra journalistik. Här är ett briljant reportage från Kroatien.

Inga kommentarer: