måndag, november 05, 2007

Au Revoir Simone - The Lucky One.

Jag tänkte från och med idag börja lägga upp videor till låtar jag gillat som kommit under året. Som en sorts årssammanfattning av den musik jag gillat och lyssnat på under 2007 och samtidigt kombinera det med musikvideon som medie och uppsvinget det fått i och med You Tube. Tyvärr finns ju inte alla mina favoritlåtar från året som video upplagt där så jag gör inga anspråk på att göra min ultimata 2007-lista. Se det bara som många bra tips på ny musik och kanske som en renässans för musikvideon. Eller nåt.

Först ut är Au Revoir Simone:



Jag tror inte den här videon på något sätt är officiell men det kvittar. Jag tycker den är fin vem nu än som gjort den. Jag är alltid lättimponerad när jag ser musik och rörelse gå i takt som här i inledningen när hennes fotsteg är i takt med hur pianotonerna klingar ut. Låten är också min favorit från deras album "The Bird Of Music" som kom tidigt i år. Ett fantastiskt när alla instrument försvinner och bara kören är kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra idé! ska kolla upp.

Anonym sa...

Tack! Gör det.