lördag, september 02, 2006

Teenage Kicks



Asså, Håkan på Grönan igår var så sinnesjukt bra att jag känner mig som en okritisk och hysterisk fjortis. Vilket jag säkert stundtals betedde mig som igår kväll också. Men herregud hur skulle han kunna misslyckas? Med alla dessa låtar! "Klubbland", "En Vän Med En Bil", "Brännö Serenad", "Jag Hatar Att Jag Älskar Dig...", "Mitt Gullbergs Kaj Paradis", "Nu Kan Du Få Mig Så Lätt" och kanske framför allt den nya, och souligare, versionen av "Tretton". Att Håkan dessutom sjöng bättre än någonsin gjorde inte saken sämre. Och det enorma publikstödet.

Och att han sedan går på scen med en av världens bästa poplåtar The Undertones "Teenage Kicks" i högtalarna och sedan går av till en av världens bästa soullåtar Smokey Robinsons "The Tracks Of My Tears" gör ju inte det hela sämre. Det känns som jag fortfarande inte återhämtat mig från den en och en halvtimme av oslagbar kärlek han gav igår kväll. Jag har till och med halvseriösa planer på att se hans turnéavslutning på Liseberg i Göteborg den 22 September. Jag vet inte om det kan bli bättre men säkert minst lika bra.

Dagens låt: Boat Club - Daydream Attitude

Inga kommentarer: