fredag, augusti 04, 2006

Hej konsument

I väntan på att DN På Stan ska höra av sig och intervjua mig för en "Hej konsument" så ger jag er alla en alldeles ypperlig chans att få läsa den här alldeles gratis på min blogg Sally Cinnamon, som ni väl alla vet också är titeln på en av världens bästa poplåtar.

Senaste impulsköp: Håkans senaste singel "Klubbland" med den fabulösa b-sidan "Försent för Edelweiss"
Bästa promenad: Västerbron över till söder
Här äter jag helst middag: Indian Inn på Verkstadsgatan
Fikar gärna på: Blå Lotus på Skånegatan
Bästa lunchställe: Tobias Sergel på Mäster Samuelsgatan
Favoritklädmärke: Adam och Merc
Popstjärna jag gärna vill träffa: Håkan Hellström och Edwyn Collins
Favvoskor: Gola
Klädkonto per månad: Just nu otroligt snålt men kreativt
Det dyraste jag köpt: En Epiphone Sheraton för nära 8000
Favoritprodukt på Systembolaget: Leffe och Staropramen
Dansar helst till: Cat5 "Stretch and bend"
Senast gnolade: "Walk to the water" med John Martyn
Senaste fyndet: Falafel på Medborgarplatsen
Bästa film: Federico Fellinis "Amarcord", Sofia Coppollas "Lost In Translation" och Michel Gondrys "Eternal Sunshine of the Spotless Mind"
Snyggaste popstjärnan: Victoria Bergsman (fd The Concretes) [Se bild] och Vic Godard (Vic Godard & The Subway Sect) [Se bild]
Snyggaste skäggväxt: Nej, men fulaste skäggväxt har Andres Lokko [Se bild]
Bästa t-tröje-text: "I used to be schizophrenic, but we're ok now"
Bästa förfestplattan: The Kids "La Société Nouvelle" och TTAs "New Waves"
Bästa läsningen på stranden: Jan Gradvalls "Artiklar, Intervjuer, Essäer; 1981-1994" och senaste numret av tidningen Rodeo
Skönaste utflykten: Långholmens klippbad

Inga kommentarer: