söndag, juli 30, 2006

Äntligen Premier League



Om tre veckor, den 19 augusti, startar Premier League och då slipper man äntligen låtsas att man bryr sig om hur det går i den allsvenska fotbollen längre. Så som fallet varit i några horribla veckor sedan finalmatchen med den berömda skallningen orättvist avgjordes till Italiens fördel. Kan inte tänka mig något annat landslag jag mindre hade velat fått lyft VM-bucklan än just Italien. Sättet dom tog sig vidare på var i vissa fall, som i Australien-match, rent vämjeligt. Men för att dra fram klyschorna så är det ju aldrig det laget som spelar bäst som vinner, utan det laget som gör mest mål.

Någon som spelar bäst fotboll i hela världen är, in my opinion, Steven Gerrard. Denna mittfältsgigant bland mittfältsgiganter. I år hoppas jag att han äntligen ska ta mitt favoritlag Liverpool till seger i den engelska ligan. 2005 tog dom Champions League, i år tog dom FA-cupen och 2007 hoppas jag att dom står där som ligasegrare. För det ser lovande ut vad gäller värvningarna.

Problemet har i Liverpool varit de senaste säsongerna att dom har haft med ordinarielag kapacitet att slå vilket lag som helst i världen (vilket dom också gjort) men dom har haft en alldeles för tunn trupp för att kunna mäta sig med Chelsea i det långa loppet. Men med nyförvärv som Craig Bellamy, Mark Gonzales och Jermaine Pennant så tror och hoppas jag att allt det där ska förändras och att jag får se Steven Gerrard lyfta bucklan medan The Kop sjunger allt vad dom har: "You never walk alone!"

Dagens låt: Khonnor - Burning Palace

Inga kommentarer: