söndag, juli 02, 2006

Effekterna av YouTube



Ibland kan man verkligen fastna i timmar framför datorn när man är inne på YouTube.com. Speciellt när man hittar obetalbara saker som den här videon ovanför när Orange Juice framför sin första, största och enda hit Rip It Up på det brittiska topplisteprogrammet Top Of The Pops 1982. För att knyta an till mitt förra inlägg skulle jag faktiskt kunna tänka mig att offra mitt ena lillfinger för att stå i publiken där på den TV-inspelningen. Edwyn Collins ser självklart helt fantastisk ut med sin oklanderliga frisyr och reklamvita leende. Det är pophistoria så det slår härliga till. I alla fall i min bok är det en milstolpe inom popmusik.

På tisdag åker jag till Göteborg och dan efter är det Acceleratorfestivalen som gäller. Där är det mycket som är värt att kika in men framför allt vill jag se Love Is All, Vashti Bunyan, Essex Green, Death Cab For Cutie, Silver Jews och, kanske allra helst, Hot Chip. Antagligen stannar jag i Gbg tills på fredag för på lördag har jag antagit mig att springa Ingemarsömaran på 10 km. Vi får se hur det går. Jag har ju tränat lite grann i alla fall. Så helt åt helvete lär det väl inte gå. Annars har de senaste dagarna handlat mest om fotboll, film, motorcykel, båt, läsande och något Tecquila-race inklämt där mittemellan.

Dagens låt: Primal Scream - If They Move, Kill Em'

2 kommentarer:

Anonym sa...

alltid roligt att inspirera! och det är alltid bra att ta tag i sitt liv, det är därför det är så jävla svårt. hoppas gbg blir fint, hälsa accelerator! har du förresten nåt t slummer? den publiceras 7/7. har skrivkramp, ska åstadkomma en krönika. tror den ska handla om att läsa böcker. puss och kram, vi ses och hörs snart hoppas jag!

Johanni Sandén sa...

jag hann inte. livet kom emellan.