söndag, februari 12, 2006

Mitt kvarter





"If I could bring you to my hood"

"Den här går ut till shonarna i mitt kvarter, till alla jävla shonar som ser vad jag ser.
Till shonarna som hänger hela dagen i centa softar står och väntar på bättre
ränta som höjer garden om det blir jidder eller knas idiits i källargångar som sniffar gas
Alkis som fimpar på trottoarer och gussar som levt på sociallen pansonerna i
alkisar som samlar fimpar på trottoaren, ensamstående gussar som lever på socialen
Pensionär som rotar i papperskorgen efter burkar, till suedis, svartskallar, zingis & turkar som arbeter hårt för att få parran att räcka ,samtidigt chackar bil ,snurrar varv för att knäcka
spärrvakten man plankar och inte säger ett knyst och om aina kommer håller han fortfarande tyst
För förorten e en djungel av betong om man skulle fått chansen skulle man gittat på en gång
Det e därför shonarna kanske gittar med flum försöker fixa bussneis ner i centrum
för arbetlös och fattiga blir bara fler men det gör inget för jag älskar mitt kvarter
Till alla shonar som ser vad jag ser ibland vill man gråta fast man går och ler
man måste titta upp får inte titta ner för allting kan hända i mitt kvarter"



Åså längtar man till våren som vanligt.

Inga kommentarer: