söndag, februari 12, 2006

Kärlek

Jag älskar Pet Shop Boys. Jag ville bara säga det. Så här dags.

Fan jag ramla i rulltrapan vid Aspuddens tunnelbana. Har ont i benet och i armen nu. Det är pinsamt att ramla när man är full även fast man vet att alla andra som är på väg hem oxå är det.

Just nu är jag är så glad av flera anledningar. Så jag kommer antaligen att sitta här och lyssna på mina favoritlåtar tills jag typ somnar vid stolen. Jag vill aldrig att den här stunden och den här känslan ska ta slut. Jag är så van vid att någon negativ känsla har ett grepp om mig. Men inte nu. Nu är jag på topp. Å jag tänker vara vaken så länge jag bara kan. Så länge jag har den här känslan. Ååååååhhhh......Kärlek!!!

Jag förstår att du försöker vara en snäll och fin människa Håkan men det här behöver du verkligen inte be om förlåtelse för. Han är verkligen inte någonting att bry sig om överhuvudtaget. Han håller redan på att förlora publik. Men vi Håkan, vi kommer aldrig, aldrig överge dig. Inte så länge du skriver låtar som "Klubbland" och "Så Länge Du Är Med Mig".

http://expressen.se/index.jsp?a=521565

Dagens låt: Mary J Blige - Real Love

eller

Sarto - Den Vita Staden

3 kommentarer:

the lost feeling sa...

du johanni.vi måste ta tag i vårt håkanprojekt. när var det han skulle till uppsala? typ 15 mars va?

och vi ses väl på debaser på tisdag?? DUSTY FINGERS vettu! du har fått deras demo va? eller har jag bara lovat det och så har du inte fått den? men åhhh du får den på tisdag om du kommer , lovar! du kommer älska den, lovar! :)

Johanni Sandén sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Johanni Sandén sa...

maria: ok ja jag ska försöka ta mig dit på något sätt! om jag har råd. helgen tog hårt!

jag tänker på håkan texten hela tiden;hur jag vill utforma den åså...men jag börjar aldrig skriva. varför är jag så lat?

albin: ha lära dig! du är redan en fullfjädrad poet! skicka en dikt så ska vi analysera den på vårat seminarium! vi är experter på att analysera poesi. fast jag fattar ingenting. det är som plura jonsson sjunger: "allt vad poeterna skrev om det var falskt och ingenting".