lördag, januari 28, 2006

Can you feel it?

Sitter och laddar hem gamla houseklassiker. Love it. Mr Fingers 'Can You Feel It?', Frankie Knuckles 'Tears', Joe Smooths 'Promised Land', A Guy Called Gerald 'Voodoo Ray' osv osv... Jag har liksom inte lyssnat på på så mycket house den senaste tiden. Det var mycket mer för några år sedan då favoriterna var Metro Area och Moodyman. Visst jag gick också ner i spagat när Isolées fantastiska album 'We are monster' kom förra året, jag gjorde piruetter till Lemon Jellys 'Stay With You' när jag hörde den första gången för ett år sedan, spelade lufthousepiano till Out Huds 'It's For You' i våras och trodde jag var i paradiset när jag hörde Julian Jabres 'Swimming Places' inne på Honest Jons på Portobello Road för första gången i somras. Annars har det varit mest pop och elektroniskt för mig den senaste tiden. Men nu, nu ska jag fylla min ipod med så mycket gammal klassisk house jag bara kan komma på. Har ni några bra tips så är ni mycket välkomna!

Utöver de ovan nämnda spåren så blir nog dagens låt: New Order - Fine Time

Inga kommentarer: