onsdag, januari 04, 2006

Man kan inte hävda annat än att Hybris är ett mycket trevligt litet svenskt indiebolag. Förutom underbara El Perro Del Mar, nördiga Montt Mardié och blipp-bloppande TIAC finns nu också nysignade The Kid och Kalle J. The Kid verkar ha vuxit ur sin "Jesus & Mary Chain med synthar"-kostym (haha Albin!) och drar, föga originellt men mycket lyckat, mer åt Joy Division-hållet nu. Kalle J är, för mig, tidigare okänd men verkar också ganska lovande. Hybris är så solidariska att dom lagt ut en varsin mp3:a från båda de nysignade artisterna på sin hemsida. Varsågod:


The Kid Kit Club Hotel


Kalle J Vart stack du?

När vi ändå är inne på trevliga små svenska indiebolag så är ju Friendly Noise dubbeltaktuella med samlingsalbumet "Are You Scared To Get Happy?" som jag ser framemot mycket innehållande bland annat låtar från The Radio Dept, Action Biker, Erik De Vahl samt Differnet som bidrar med en cover på Embassys "It Never Entered My Mind". Dessutom ger Friendly Noise i samma veva ut Most Valuabe Players debutalbum "You In Honey". Båda skivorna ska släppas vid månadsskiftet Januari/Februari. På Most Valuable Players hemsida kan man ladda hem ett smakprov från nya skivan i form av låten "Stockholm Doesn't Belong To Me". En mycket mysig låt:


Most Valuable Players Stockholm Doesn't Belong To Me

Eftersom jag upptar min tid med att uppdatera min blogg så är det väl ganska underförstått att mitt hemtentaskrivande inte går som det borde. Ja, det går ganska segt även fast jag tycker det är otroligt intressant hur radikalt litteraturen förändrades under 1700-talet då man gick från det pragmatiska och mimetiska till det expressiva och romantiska författandet. Det hela förklaras bäst i att jag har dålig disciplin på mig själv. Men det borde ordna sig tillslut även fast arbetet för tillfället går i snigelfart.

Inga kommentarer: