torsdag, januari 05, 2006


Imorgon sänder Canal+ första avsnittet av femte och sista säsongen med Six Feet Under. Jag är sjukt pepp. Men inser att jag inte kommer kunna följa hela sista säsongen eftersom jag inte har Canal+ nere i Stockholm. Istället får jag hålla tillgodo med att se säsong 4, som jag till största del redan sett, som börjas sändas på SVT den 29 januari. SVT kommer kommer TROLIGEN (?) sända säsong 5 i höst 2006.


Och på tal om "världens bästa dramaserie" så hade DN en småtevlig intervju med Rodrigo Garcia som regisserat flera av dom absolut bästa avsnitten av Six Feet Under i dagens tidning.


"The Knife will return with a new album "Silent Shout" in March 2006. The first single, also called "Silent Shout" will be out digitally January 16th. A 12" with nice remixes will be released by the end of the month."
En radioedit av nya singeln "Silent Shout" finns att ladda hem under länken nedanför. Det låter minst sagt suggestivt och monotont; lite åt trance hållet också faktiskt. I like it.
The Knife Silent Shout