torsdag, december 01, 2005

Ok, nu är jag tillbaks från de döda här på bloggen. Det har varit en tid med otroligt mycket skola. Bland annat har jag skrivit en hemtenta som jag lämnade in i tisdags morse. Så jag har inte engagerat mig i att skriva här så mycket på sistone. Men nu ska det bli ändring på det. Jag fick dock ta till elchocker för att skaka liv i den här bloggen igen men nu ska min bloggs hjärta slå med normala slag som vanligt.

Den senaste tiden har jag lyssnat mycket på (förutom embassys nya skiva såklart och Annes blandskiva) soft pop. En pop helt utan friktioner och jag är helt frälst på det. Det handlar framför allt om Trembling Blue Stars otroligt vackra skiva 'Her Handwriting' men också Prefab Sprouts åttiotalsfluffiga 'Steve McQueen'. Allt det här är ju självklart Embassys fel och det kommer inte bli bättre när jag få de 12 skivorna som jag beställt för 1300 kr. Däribland finns liksom Pale Fountains och China Crisis. Mitt vältrande i softpop kommer att fortsätta ett tag till märker jag.

Dessutom, och detta är väldigt svårt att erkänna, så kan vinterns bästa låt mycket väl vara Thåströms nya singel 'Fanfanfan'. Ja, jag vet, jag har också otroligt svårt för hans raspiga röst. Men det spelar liksom ingen roll. 'Fanfanfan' går inte att värja sig emot; det är som att gå runt i ett kallt och mörkt decembersverige med hjärtat i en liten påse i handen.

Igår var vi ut några i klassen och tog vi-är-klara-med-tentan-öl. Kul att flera i min klass är lika förtjusta som mig i att ta några öl då och då.

Jag håller med Johan Croneman. Lasemannen är en av de bästa SVT-produktioner jag någonsin sett. Även "God morgon alla barn" var mycket bra men tredje och sista delen blev tyvärr ett antiklimax.

Nu ska jag ut och leta efter en tröja även fast jag rätteligen borde leta efter en vinterjacka. Men det är så tråkigt att köpa saker som man MÅSTE köpa. Skulle jag vara tvungen att köpa en tröja skulle jag nog gå ut och leta efter jacka. Jag har en femåringspsyke.

Dagens låt: Aztec Camera - Just Like Gold (softpopens mästare)

2 kommentarer:

the lost feeling sa...

johanni! du är tillbaka! fan va härligt.

ooo soft pop är det finaste som finns i hela världen.

ja, haha..thåström har jävligt raspig och jobbig röst men Nej, det går inte att värja sej. vilken superfin liknelse med att gå runt och ha hjärtat i en liten påse. det måste jag sno nån gång :) fast du ska få kredd för det :)

haha! jag har oxå en femårings psyke. jag är fan fast i det där ännu, hatar sånt man måste. typ om jag har tänkt baka lussekatter och mamma hinner säja innan mej att "vi borde baka lussekatter idag" så vill jag inte göra det längre. hahaha.

och ett stort tack för din fina komplimang om texten. det värmde, i vintermörkret.

Johanni Sandén sa...

tack oh tack.