torsdag, oktober 27, 2005


Ok, från med igår är jag också helt såld på The Killers. Såg dom igår på Debaser med Anne, Ulrika och Mikael. Asså jag trodde dom skulle vara bra, jag hade ju hört mycket om dom. Jag är egentligen ingen reggaeskalle men jag blev fan jävligt imponerad av dom. Det var så tajt och det var SÅ bra. Det bästa jag sett live i år faktiskt.

Men det ska sägas att jag inte sett så mycket live i år heller. Nu är jag dock sugen på plocka fram alla mina reggae/dub-plattor när jag ska hem i helgen och ha fest för mig själv någon av dom dagarna jag inte ska ut i Falun. Tapper Zukie, Might Diamonds, Big Youth, Junior Murvin, Augusto Pablo oh yeah!

Förresten vill jag höja ett varningensfinger för höstlöven. Dom kan vid en första anblick te sig fina och harmlösa. Ja, man skulle nästan kunna påstå att dom är riktigt vackra som dekoration för den här årstiden. Men man ska inte vara naiv och låta sig luras. Så sent som i tisdags gapade rubrikerna om i Stockholm Metro att höstlöven stoppat inte mindre än 50 stycken pendeltåg.

Det finns alltså tydligen inga gränser för vad dom här bestialiska varelserna, kallade höstlöven, kan ta sig till. Gå inte ensam på kvällarna, undvik mörka parker med mycket träd och vad ni än gör kliv för guds skull inte på dom! Man vet som sagt inte vad dom kan ta till sig. Det har SL bitter fått erfara och jag bävar för hur vår vardag kommer se ut när de första snöflingorna faller på marken. Det kommer bli en lång och kall vinter.

I vinter är Radio Depts sjukt efterlängtade (i alla fall av mig och säkert en massa andra sneluggar) andra album planerat att bli släppt. Allt enligt Labradors hemsida. Som sagt sjukt efterlängtat. Kanske inte i nivå med Embassy men nästan. Embassys skiva är det bara tre veckor ungefär kvar till!

Redan nu kan man se hur skivomslaget ska se ut och vilka låtar som blir med på Service hemsida. Men dom kunde ha skippat att ha med "Information" tycker jag. Den är ju grym men känns lite gammal; nästan ett och ett halvt år sedan den släpptes som singel. Nästan. Men då skulle det bara bli 8 låtar i och för sig.

Varför så få låtar egentligen? Hoppas det är ett tecken på att bara dom allra bästa låtarna kom med. Håkans senaste hade ju också bara nio låtar. Båda dom skivorna är producerade av Björn Olsson. Finns det ett sorts sammanband där?

Inga kommentarer: