fredag, september 30, 2005

Nyss ringde Jonis mormor igen. Hehe. Det är kul. Hon pratar på med sin finska, jag upprepar som i ett mantra "joni är inte hemma. joni är i skolan." Efter ett tag av denna galna blandning av finska och svenska så säger båda "hej hej" och sen lägger vi på. Men jag känner ändå trots dom uppenbara språkbarriärerna att vi har kommit djupare i våra samtal sen de första gångerna. Det finns en helt annan förståelse nu. Jag tror det. Men självklart kan jag ju bara inbilla mig. Det är det som gör vår relation så speciell. Dess skörbarhet.

Nej nu ska jag åka in till stan och fika. Hej Hopp!

Dagens låt: Eldkvarn - Kärlekens Tunga

1 kommentar:

the lost feeling sa...

eldkvarn är faktiskt bättre än man kan tro.

men vilken härlig mormor! :)
fraser att öva in:
anna mun kaikki kestä! (ge mej kraft)
minä olen ihminen (jag är en människa)
minä oppetällän suomea (jag lär mej finska)