torsdag, september 15, 2005

Nu har det slutat regnat. Det behöver inte betyda någonting. Jag tror inte det gör det, inte idag i alla fall. Men idag var jag väldigt frusen när jag åkte till och från skolan. Jag tror jag måste ge efter för hösten nu.
VÄLKOMMEN HÖSTEN!
Så därför blir det jacka på i fortsättningen. Hittills har jag nöjt mig med en halsduk nonchalant slängd runt halsen(en lögn, jag tittar gärna en extra gång i spegeln att halsduken sitter rätt innan jag går ut och möter andra människor). Men som sagt det blir jacka, eller kavaj ovanpå min tröja i fortsättningen. Jag hatar att frysa. I morse vaknade jag och var svettig. Det var i och för sig inte heller så roligt.

Nu sitter de och pratar engelska med finsk accent ute i vardagsrummet. Det är festligt. Samtidigt lyssnar jag på Ben Watts 'North Marine Drive'. En helt okej blandning. Jag bestämmer mig för att lägga upp en höstbild från Göteborg från när jag bodde där förra året. Eftersom jag inte tagit någon fin höstbild här än, så fick det bli den.


Så vad händer i helgen då? Jag vet inte. Alla verkar ju vara panka. Själv var jag sugen på att gå på Magic Numbers på Mondo imorgon men jag vill nog inte gå själv. Eller? Nästa helg måste jag dock dra mig till mina hemtrakter. En stor släktfest är i vardande och jag måste närvara. Eller måste. Jag har inget emot att åka hem över en helg. Kan vara trevligt.
Oj fick precis ett mess från Joel som lovar ut en vinare hemma hos honom med sällskap av Jenny och Anna imorgon. Vinaren kan jag avstå ifrån men sällskapet lockar. Vi får väl se hur morgondagen styr upp sig. Lär plugga lite imorgon också.

Inga kommentarer: