måndag, november 03, 2008

En sammanfattning.

Jag har praktiserat på nöjesredaktionen på Falu Kuriren i två veckor. Här är nästan alla texter jag producerade under den tiden:

En intervju med Detektivbyrån.

En intervju med Joacim Cans om hårdrocksfestivalen Monster of Mora.

En intervju med Markus Krunegård inför hans spelning på S2 i Borlänge.

En recension av boken "Den stora landsvägen" om Eldkvarn.

En lista över Woody Allens fem bästa filmer (jag har redan ångrat den).

En recension av Tiger Lous senaste album.

En intervju med skivaktuella Borlängebandet Stonewall Noise Orchestra.

En recension av Håkan Hellströms konsert på Magasinet i Falun.

En recension av Lill-Babs konsert på Maximteatern i Borlänge.

På lördag får ni gärna komma till restaurang Momma på Renstiernas Gata 30. För då ska jag och Anne spela skivor från halv elva till stängning på klubben Bon Chance. Bara bra grejer utlovas!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Yey! Vad spännande. Jag ska lusläsa.

Åsa Secher sa...

Renstiernas gata, det måste ju vara nära ica där jag jobbar, och från halv elva, jag slutar ju jobba kvart över tio, perfekt! ;) (vad är det för ställe?^^)

Johanni Sandén sa...

Helene: Det blir ju svårt att lusläsa när jag nu lagt upp dom för offenlig skådan.

Åsa: Ja, det är hyfsat nära. Typ vid vita bergs parken. Det är restaurang Momma, litet men mysigt! Kom kom, och ta med dig Carro och Fredrik!

Madeleine sa...

oj vad hårt om tiger lou!
haha gilalr din underton "att han inte kan hålla ifrån dom två yrkena".. vad menar du med DET? ;)

Anonym sa...

Hej!

Detta ställe du dj:ade på som heter Bon Chance at Momma, har de någon hemsida/kontaktsida? Jag har letat mig fördärvad i jakten på det, men ej hittat något. Vore jättetacksam för en länk eller något liknande:-)

Johanni Sandén sa...

Ja, en enkel googling så hittade jag direkt:
http://www.restaurangmomma.se/