onsdag, augusti 27, 2008

I Don't Wanna Go To The White House.



Jag är full av beundran för Pia Sundhage som tackar nej till inbjudan till Vita Huset efter att hon som tränare fört den amerikanska damlandslaget till OS-guld i fotboll. Det hade varit så lätt för henne att se det som en ära att bli inbjuden Vita Huset och få komma dit en gång i sitt liv. Men tvärtemot många andra svenska idrottare så vågar hon faktiskt ta ställning mot en fruktansvärd stormakt och för mänskliga rättigheter.

Hon menar själv att det är en ideologisk handling utan att vilja gå in på mer detaljer. "Jag har helt enkelt ingen lust att lägga tid på sånt" som hon själv säger medan man kan tänka sig ett stort antal andra ryggradslösa svenskar som vördnadsfullt accepterat en sådan här inbjudan från självaste George Bush.

3 kommentarer:

Anonym sa...

(jag vet att jag har varit seg, okej! men nu gör jag ett försök. igen.) jag håller verkligen med. bojkotta vita huset. nu.

Daniel sa...

Men att åka till Kina gick bra.

Anonym sa...

Men johanni, nu är det väl ändå dags för ett nytt inlägg?