fredag, maj 05, 2006

Kreativitetens befriande förmåga



Det finns inget bättre än att vara kreativ när allt känns lite jobbigt. Det får en att fokusera och tänka på något annat. Det är otroligt befriande och skönt. Förutom att jag håller på med min B-uppsats så arbetade jag igår ihop en recension och en krönika. Recensionen var av Oturs "Pepperbox Hill" och finns att läsa på The Crickets hemsida. Krönikan finns på Slummers hemsida (under fliken "Musik") som har premiär idag. Där finns mycket läsvärt; Jenny, Stina och Anna har gjort ett väldigt fint jobb där.

Har nu länkat här bredvid till ställen där man kan läsa saker jag har skrivit. Kom på att det fortfarande, tror jag, går att leta på diverse recensioner och artiklar jag skrivit för Dalarnas Tidningar. Men om någon mot förmodan skulle vara intresserad av att leta reda på dem så får ni googla bäst ni vill själva efter dem.

Måste också passa på att tacka mina vänner för att de är så himla fina och alltid ställer upp. It would have been much, much worse without you!

Nu mer än någonsin saknar jag att jag inte spelar i ett band längre. Det hade varit så fint att att stå och svettas skiten ur sig i en replokal och kanalisera alla känslor ut i den musiken man för stunden stod och manglade ut tillsammans med ett antal individer. Känslan av att skapa någonting tillsammans här och nu och alldeles unikt.

Dagens låt: Phoenix - Long Distance Call
(Det här är utan tvekan vårens låt och har varit det ett tag nu. Den finns att lyssna på deras sida på My Space tillsammans med vackra "Rally" som båda är från deras nya skiva It's Never Been Like That som släpps i Sverige den 17 maj. Prepare to be dazzled!)

7 kommentarer:

tobias sa...

Long Distance Call är en bra låt, och är det inte då lustigt att 25 hour-remixen ändå är så mycket bättre?

Johanni Sandén sa...

den har jag inte hört och kommer kanske aldrig att få höra heller.

Anonym sa...

tror du att du orkar göra nån recension till nästa slummer också? *ber snällt*
temat för numret kommer (kanske) att vara "kreativa systrar"
Tack för gratisreklamen btw *s*

Johanni Sandén sa...

anna: ja men det tror jag. jag funderade på att jag skulle kunna göra typ 4-5 korta recensioner/tips av skivor som släppts under våren som jag starkt rekommenderar folk att ta med sig ut och förgylla sommaren! hur låter det?

Anonym sa...

Ja men det låter ju kanon!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.