tisdag, augusti 02, 2005


Det syns inte på den här bilden, men det här är de grymmaste killarna ni någonsin kan tänka er; Albin och Johan. Igår grillade vi, lyssnade på Bruce Springsteen, hade långa manliga samtal om känslor och drack en ansenlig mängd starköl ända till fem i morse.

Idag gick jag till tandläkaren utan några anmärkningar. Vilket känns lite overkligt. Jag misstänker att karln inte skötte sitt jobb riktigt. Det vore en lögn att säga att jag bryr mig och tar bra hand om mina tänder. Men jag ska väl vara alldeles tacksam, det är ju så dyrt nuförtiden med tandvården.

Igår skickade vi dessutom ett sms till Rolf Gunnarson; en lokalpolitiker som vill sänka bensinskatten. Vi skrev nåt i stil med var logiken låg i det när polerna smälte. Han skrev tillbaka att han tackade för vårat "natt-SMS" och hävdade att "skatten slår hårt mot alla som bor i glesbygd." Inga kommentarer.

Alla borde slå på tv2 klockan tio över sju idag. För då är det kortfilmen "Music for one apartment and six drummers". Otroligt bra.

Asså, av de senaste sju dagarna har jag druckit fem dagar. Jag måste ta det lugnt nu innan helgen då jag far till göteborg och klubbar. Den där Semesteralkis-testen hade verkligen rätt. Jag är nog i farozonen. Då är det tur att min semester inte har sådär otroligt mycket kvar och att i höst är jag en fattig student som inte har råd att supa fullt så mycket som nu.
Dagens Låt: Aretha Franklin - Ain't No Way

Inga kommentarer: