måndag, september 26, 2011
Kom ihåg (den kommersiella radion)
"Så vad är egentligen argumenten för att lyssnarna ska fortsätta lockas till reklamkanalerna förutom av gammal vana? Variationen på musiken är minst sagt bedrövlig och snacket mellan reklam-jinglarna och de återkommande topplistelåtarna är, i bästa fall, tramsig. Visst, många använder säkert bara kanalerna som ett bakgrundsskval på jobbet, i bilen och/eller i hemmet. Men Sifo-undersökningen pekar dock på att det är en åldrande publik och att de unga hellre streamar musiken från mobilen eller datorn. Där slipper man irriterande reklam (mot betalning), babbliga programledare med gäster och framför allt får man välja sina låtar själv."
Ny krönika i Gefle Dagblad: "Kommersiell radio riskerar att tyna bort"
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar